[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / kutatáshoz linkek

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2017. Sze. 16., Szo, 13:27:02 CEST

Tisztelt Kutatótársak!

Nagyapám illyefalvi Rákosy Zoltán (költő, író, Polgári Iskolai Tanárok
Egyesületének elnöke) műveinek kiadását készítem. Ebből az alkalomból
találtam az alábbi linket, ahol beszédet írásba lehet konvertálni. Mivel
több kézírásos munkája is van, így lényegesen könnyebben tudom a munkát
végezni. Több nyelven és elég jó hatásfokkal dolgozik a program.
Kipróbáltam az általam beszélt nyelveken és akcentusom ellenére
sikeresen rögzítette szavaimat.
Hátha valaki ezzel a lehetőséggel még nem találkozott, és haszna lehet
belőle
https://www.google.com/intl/de/chrome/demos/speech.html

A svájci Neue Zürcher Zeitung megjelent számait 1790-től digitalizálták
és kereshető. A talált oldalt csak pénzért (3,5 SFr/oldal)-ért lehet
letölteni
https://zeitungsarchiv.nzz.ch/search/

Korábban valaki közülünk Sziléziában szeretett volna kutatni és
segítséget kért. Az alábbi lapon (sajnos csak német nyelven) az itteni
kutatásokkal kapcsolatos linkek vannak fenn (anyakönyvek, családkönyvek,
helységnévtár stb.):
anyakönyvek

Schlesische Kirchenbücher wo finden?
http://www.christoph-www.de/kbsilesia2.html
Schlesische Kirchenbücher wo finden?
http://www.christoph-www.de/kbsilesia1.html

családkönyvek
Register der schlesischen Ortsfamilienbücher
http://www.christoph-www.de/ofb.html

helységnévtár és linkgyüjtemény a kutatáshoz
Extras für Schlesien-Forscher
http://www.christoph-www.de/portschlesien.html

Akik sváb őseiket kutatják, előbb-utóbb találkoznak Stefan Stader
sokkötetes munkáját (Sammelwerk donauschwäbischer Kolonisten), ahol az
azóta sajnos elhunyt szerző összeírta a történeti Magyarországra
betelepült német családok, személyek névsorát a rendelkezésre álló
adatokkal. A könyvhöz tartozó jelmagyarázat itt érhető el:
http://www.genealogy.ro/cont/16.htm

üdvözlettel,
Hunyady László