[Csaladtortenet 2] [MACSE: 16229] RE: vérrokonság alóli felmentés

Beus beusmarie at gmail.com
2017. Sze. 17., V, 11:25:40 CEST

Ha netán már elment a levelem, bocsánat, de nálam nincs az elküldöttek
között, egyszerűen eltűnt, ezért most újra írom:
Mivel nálam többször előfordult az unokatestvéri házasság, ezért "képben
vagyok".
1. fokú rokonság: a házasulandók testvérek
2. fokú: a házasulandók szülei testvérek
3. fokú: a házasulandók nagyszülei testvérek, azaz ők másodfokú
unokatestvérek.
A mentvényt, felmentést, diszpenzációt elvileg a pápa adta (a neve is ez:
pápai diszpenzáció), valójában az illetékes püspök.
Dédszüleimnél az esketést végző pap kérte meg a diszpenzációt, a kérvényhez
mellékelt egy családfa rajzot, azon szemléltette a rokonságot.
Az indoklás pedig az volt, hogy a család nem olyan régen rekatolizált.
A diszpenzáció iránti kérelmet a püspöki levéltár iktatta s eltette a
levéltárába. Érdemes megnézni a püspöki levéltárban az eredetit, mert az
indoklás a családkutatónak akár kincsesbánya is lehet.
Üdv: BBea