[Csaladtortenet 2] Bicskei ház keresése

t.d. l. toth.d.lujza at gmail.com
2017. Sze. 19., K, 14:08:24 CEST

Kedves Kutatótársak!

Nagyapámék Bicskén születtek, apjuk Papp Károly gépész, édesanyjuk a
cselédje, Varga Julianna volt. A gyerekeket a gépész nem vette nevére, így
a Varga vezetéknevet kapták.
Megnéztem a születési anyakönyvekben a lakhelyet, mert Papp Károly dédapám
aztán később eltűnt az életükből örökre és semmit nem tudok róla, próbálom
apránként visszafejteni, mi történhetett, honnan jött, mikortól és miért
lakott Bicskén (mert nem ott született, ez az egy biztos).

Első lépésben próbáltam beazonosítani a korabeli lakhelyeket a mapire
segítségével, ahol az jött ki, hogy az akkoriban Bicske 35 címet viselő ház
a mostani Kossuth tér 18. és egy könyvesbolt vagy papírbolt van a
helyén.  Megtaláltam
a könyvesbolt facebook oldalát (Kincsesház Bicske), írtam nekik, de azt
felelték, tutira tévedés történt, mert a ház 1887-es építéséig
visszamenőleg az ő családjuk lakott ott. Közben rájöttem, hogy a kataszteri
térkép az 1880-as években készült, így a Bicske 35 az 1910-es évekre arrébb
csúszhatott.
Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e 1910-es évekbeli Bicske térkép?
Kutakodtam a neten, de sajnos semmit nem találtam, de nagyon szeretném
megtalálni a házat, hátha onnan valahogy vissza tudnám fejtegetni a
történetet.
Kilistázom nagyapám, Varga Ferenc és azon testvérei adatait, ahol meg volt
adva a lakcím az anyakönyvekben:

- Varga János 1912: az anya lakcíme Bicske 35
- Varga Julianna 1913: Bicske 35
- Varga Ferenc 1914: Bicske 225
- Varga József 1916: Bicske 534
- Varga Sándor 1917: Bicske 534
- Varga Erzsébet 1919: Bicske 322 vagy 522 (nem tudom elolvasni)

hálásan köszönöm
Tóth D. Lujza
Tóth Diána Lujza
toth.d.lujza at gmail.com