[Csaladtortenet 2] Körmendi-y-ek Balatonboglár-Lelle

Beus beusmarie at gmail.com
2017. Sze. 20., Sze, 10:51:14 CEST

Kedves Lajos!

S küldöm a listán mindenkinek, hátha valaki talál benne hasznos infót:

Valószínű, hogy Bogláron és Lellén 2 Körmendy család élt, vagy ha van is
azonos ősük, nagyon régen elszakadtak és a kapcsolatot sem tartották.

Az enyémeket vissza tudom vezetni, mivel az unokatestvéri házasságok miatt
az átlagosnál kevesebb az ősöm, illetve több ágon is ugyanazok.

Amikor pontosítani akartam pár születési adatot belefutottam más Körmendy
(i)-be is, úgy mint az általad említett K. József oo Molnár Anna
házasságból 1852.12.09-én  született János.

További Körmendy, akik nem kapcsolódnak az ágamhoz:

K. Julianna, aki Karádon született 1838.06.13-én, szülei: K. István oo
Supka Julianna

Nálam az alábbi K. Józsefek vannak:

1.       József 1783-1846, Lellén született, Bogláron halt meg  – özvegye
Bárány Mária. Mivel Bárány-ágon is érdekelt vagyok, ezt az ágat is ismerem.
Mivel ’46-ban meghalt, ’50-ben nem lehetett gyereke.

2.       József György 1810-1862 – felesége Léber Anna, ők egyenes-ági
őseim, sőt, József testvére is az. *Ő az a József, aki ellen panasszal
éltek*. Nem csak ebben az esetben, hanem többször, mások is. Folyamatosan
vitái voltak. Ha ráakadsz a hajózással kapcsolatos anyagokra – ott is.
Léber Annát 1835-ben vette feleségül, s ez a házasság tartott József
haláláig (1862). Ez persze nem zárja ki, hogy mástól nem lehetett volna
gyereke, de felesége nem lehetett más.

3.       József 1835-ben született, előbb, mint ahogy szülei a szintén
József és Léber Anna házasságot kötöttek volna. Az ő lánya lett Noszlopy
Tivadar felesége. NT többször írt visszaemlékezéseket a családról tekintve,
hogy Berzsenyi-rokon is, s a Berzsenyi Dániel életrajz kapcsán érint egyéb
rokoni kapcsolatokat.  Ezen az ágon 1 fiú született: István. A többi gyerek
lány volt. Ez a József a születési ideje alapján is kizárható, ’35-ben
született, ’50-ben nem lehettek gyerekei.

Egyéb Körmendi Somogyból:

K. Sándor Nagykorpádon született 1829-ben, apja Sámuel és ref. lelkész
volt. Nemes. 48-as hadnagy, életrajza Bona Gábor könyvében olvasható.
(Hadnagyok és főhadnagyok az 1848-49. évi szabadságharcban). Nem zárható
ki, hogy ő is rokon, tekintve, hogy egy Körmendi Sámuel Veszprém megyében
volt prédikátor, s a veszprémi ág református volt. Lehet, ezen a szálon
kellene tovább menni, nyilván Sámuelnek több gyerek is születhetett. Az
oldalágakat nem kutattam. Mivel Sámuel apja Pál volt elképzelhető, hogy
innen a családodban a Pál név.

Ha ez az ág lesz a tied, akkor az enyémmel Sámuel szüleinél K. Pál oo
Molnár Zsuzsanna érünk össze.

Ők  (Pálék) 1749-ben Noszlopon éltek, 1760-ban és 1761-ben mutatja be Pál a
bizonyságlevelet Veszprémben. Sámuel sorsát addig követtem, hogy 1760-ban
Antalfán prédikátor. (Antalfa ma: Szentantalfa)

Itt megtalálod Sámuelt, 2 is van belőle:
http://www.baanbea.hu/csaladfak/kormendy/

Kíváncsi vagyok a fejleményekre, mindenképpen írd meg mire jutottál!

Üdv: BBea

2017. szeptember 19. 15:36 Koermendi at t-online.de írta, <