[Csaladtortenet 2] Fw: Fwd: Bányamérnökök, tisztviselők ás bányászok személytára 1937.

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2017. Sze. 23., Szo, 04:47:03 CEST

________________________________
From: Hedvig Gaspar
Sent: September 22, 2017 10:40 PM
To: Éva Adorján
Subject: Re: [Csaladtortenet 2] Fwd: Bányamérnökök, tisztviselők ás bányászok személytára 1937.

Kedves Éva!

Ez valóban egy aranybánya a bányászatban érdekeltek számára!  Én is érdekelt vagyok a bányászatban tisztviselői szinten, csak egy igen nagy problémám van:  az illető bánya az Oravitzai bánya (ma Oravicabánya, és Oravija néven Romániához tartozik), és a XIX. századról lenne szó.  Hiába volt akkor Magyarország része, a papirok (ha egyáltalán vannak) átkerültek a románokhoz.  Én meg nem tudok odamenni, meg románul sem tudok.  Boldog lennék a fentihez hasonló életrajzzal, bár az interneten találtam már valamit az ottani ősről, de sajnos az anyakönyveket sem tudom az előbbi okok miatt ellenőrizni.  Megpróbáltam Oravicabányát keresni Óbudán a levéltárban, de az ottani szakreferens mondta, hogy azt odaát keressem.  Viszont láttam ott valakit fényképezni bányászati papirokat (sokat), és ha jól emlékszem, akkor a tatai bányáról volt szó.  Az kapott meg, hogy még gyászjelentést is láttam a papirok között.  Képzeld el, milyen aranybánya lehet ez, különösen, ha valaki olyan szerencsés, hogy egy éppen őt érdeklő gyászjelentést talál ott esetleg.