[Csaladtortenet 2] Bányászok

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2017. Sze. 23., Szo, 12:26:43 CEST

Szerény véleményem szerint az adatbázis létrehozásához a legnagyobb
segítséget a bányászatban érintett helységek egyházi és ha van, polgári
anyakönyveinek feldolgozása nyújtaná.

Az általam feldolgozás alatt álló helységhez is tartozott egy bányatelep,
az itt élők adatai a falu egyházi és polgári anyakönyveiben
szerepelnek.Szinte minden esetben feltüntették az érintett személyek
származási helyét / érkeztek  Felvidékről, Erdélyből,  Ausztriából, az
ország más már működő  bányáitól /.

Tatabánya ma 70 ezer lakója,a 3 elődtelepülés lakói mellett, főleg 1945
után, az ország minden részéből érkezett munkát kereső emberek
leszármazottja. A polgári anyakönyvek kutathatóságának  korlátozása ezért
is nehéz helyzet elé állítja a mai családfakutatók munkáját.

A bányászok névtárának létrehozását én szinte megoldatlan feladatnak
érzem,ám lehet , hogy a nálam fiatalabbak nem ilyen pesszimisták.

Sok sikert kívánok a vállalkozóknak.

A Éva