[Csaladtortenet 2] segítség

Tamás Horváth holanyht at gmail.com
2017. Sze. 27., Sze, 14:15:59 CEST

Nem nevezném ragadványnévnek, inkább megkülönböztető előnévnek. Ami utalhat
foglalkozásra és korábbi lakhelyre, vagy akár gúnynévre is.Ha egy faluban
több Szabó nevű volt és nem egy családból származtak akkor így
különböztették meg őket és a családot is.Általában rajtuk is maradt.
Egyházi anyakönyvekben nem használták, a polgáriban és az idősebbeket már
igen, mert ott nem volt előzmény. A sírkőre általában már bevésték.

Üdv: Tamás