[Csaladtortenet 2] segítség/ Szállási Szabó nemesek

A.M. schlosslovo at gmail.com
2017. Sze. 28., Cs, 11:47:39 CEST

Kedves Berci,

én is találkoztam már hasonló esetekkel, nem is egy alkalommal. Jó eséllyel
a család korábban armálist kaphatott, ami az idők folyamán elveszett vagy
feledésbe merült és az 1800-as évek nemzeti romantikájában került elő.
Rengeteg nemes család szimplán megélhetési okokból jobbágynak szegődött
(általában árendált földet a birtokostól, de sok esetben csak jobbágytelken
élt és robotolt, de százszámra van példa, hogy zsellérek is voltak). Aztán
egy-két generáción belül már nem tartották fontosnak a nemességvizsgálatot
(vagy csak nem volt pénzük rá), persze ezek a nemes családok szinte mindig
a megyei/állami adót fizető taxalista nemesekből kerültek ki. Érdemes lenne
megnézni a korábbi nemességkihirdetéseket a vármegyében és az 1600-as
végi/1700-as eleji adózó/taxalista és nemesi összeírásokat. Talán előkerül
a család neve.

Ádám

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

*Adam de Mézes*
*Genealogist*
*Member of the International Association of Nobility*
*Budapest*
*+36-70-265-6561*