[Csaladtortenet 2] [MACSE: 16317] Családnév változás

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2017. Sze. 30., Szo, 10:15:15 CEST

Kedves Ákos és Anikó!
Kellő tapasztalat hiányában eddig eszembe sem jutott ilyen lehetőség, de
nagyon érdekelne, hogy hogyan lehet rájönni, hogy a két különböző nevű
személy egy és ugyanaz. Különösen a 18. század elején, amikor az
anyakönyvbe a gyerek vezetéknevét még nem (nagyon) jegyezték fel külön,
sőt, az anya nevét egyáltalán nem (legfeljebb a házasságkötés ismeretében
lehet következtetni rá).
Egyébként a Takács és a Kocsis is foglalkozásnév is: nem lehet, hogy
egyszerűen csak nem tartották olyan lényegesnek megkülönböztetni a
családnevet és a foglalkozásnevet az adott helyen, mint manapság, és papja
válogatta, ki hogy írta? De akkor is: hogyan lehet összehozni a
későbbiekhez képest igen hiányos anyakönyvezés esetén, hogy két, látszólag
különböző személy végeredményben egy és ugyanaz? Esetleg más források
hogyan bizonyítják ezt?
Üdv,
Anna