[Csaladtortenet 2] Thanhoffer

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2018. Ápr. 6., P, 14:49:52 CEST

> ezek szerint Olaszfalui a vőlegény volt, ami Hajmáskér, Sóly mellett van.

Igen, mert ha a menyasszonyhoz tartozik az "Olaszfalva habitans", akkor a vőlegénynél befejezetlen a bejegyzés: "In Loco ...?...".

> A völegény nem lehetett özvegy sem, ha jól értem?

Az van odaírva, hogy cœlebs, ami nőtlent jelent.

> de mi az a Szirek?

Talán Zircz? Latin melléknévi formában van, és most újra megnézve azt hiszem, amit először k-nak olvastam az igazán z akar lenni: Szircziensis. (Talán befolyásolta az olvasatomat, hogy csak egy Szir- kezdetű helységet ismerek, ami a Nógrád megyei Szirák.)