[Csaladtortenet 2] kutatótársak

Zöld Mihály zold.mihaly at t-online.hu
2018. Ápr. 18., Sze, 07:46:27 CEST

Kedves Tamás!

Az eredeti nagyiváni anyakönyvekből és a mormon adatbázisból néhány éve
kigyűjtöttem a születési, halálozási és házassági adatokat (Boconád,
Nagyiván, Kurucz és Czinege). Ezekből összeraktam a Czinege-családfát
nagyjából az 1850-es évek elejéig. Nem sikerült viszont összekötnöm a
három induló Czinege-családot, nem találtam olyan adatot, információt,
ami alapján bizonyosra vehetnénk, hogy Czinege József, György és Mihály
valóban testvérek voltak. Mert a közhiedelem így tartja, csak éppen
bizonyítékot nem találtam rá.

A másik gondom hogy van két házaspárom, Czinege János - Nehéz Mária
1764-ből és Czinege János - Zsíros Mária 1776-ból. Olyan szegényesek az
egyházi bejegyzések, hogy nem tudom eldönteni, hogy melyik János melyik
ághoz tartozik. Mivel a gyerekek születési adatai részben átfedik
egymást, biztosra vehető, hogy két külön házaspárról van szó. Kézenfekvő
lenne azt mondani (a házasulási szokásokból kiindulva) hogy az idősebb
házasodott korábban, de ezt jobban szeretném bebizonyítani, mind
gondolomra eldönteni.

Ha a fentiekkel kapcsolatosan van ötlete, javaslata vagy adata, szívesen
venném.

Segítő szándékát megköszönve: Zöld Mihály