[Csaladtortenet 2] Latin nyelv kiolvasás segítség kérés

Boglárka Keppinger keppingerb at gmail.com
2018. Ápr. 20., P, 13:42:51 CEST

Kedves Balázs!

nemes és .... (amit pástor-nak olvasol azt nem tudom mi lehet, nemzetes
szokott itt állni)
nagymádi és alistáli Laky László,
elhunyt Lukács János úrnak a  ... mohiensis: ez a származási hely: Mohi:
Muhi?  (a pastor? t itt sem tudom)   eljegyzett özvegy lányával
(desponsata filia vidua)
Csorba Terézia nemes személy  ( nobilis persona)
boldogult (beate) elhunyt (defuncti) nemes birtokos (possessoris) ekeli
Csorba László lánya Borsáról.
A harmadik hirdetés után ünnepélyesen (solemniter) összeeskettem. Tanúk,
nemes személyek: nemes  Laky István, Győri Péter?  alistáli Laky Bálint
Csorba István.

Szerintem a Lukács János után álló "filia" téves bejegyzés, csak simán
vidua, (azaz özvegy) és az özvegye volt Lukács Jánosnak, ez lenne logikus a
szövegből, mivel utána írja ki az apja.

Üdv! Keppinger Boglárka