[Csaladtortenet 2] Hrestyák család!

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2018. Ápr. 23., H, 16:53:06 CEST

Kedves Rudolf!
Kutattam pár éve én is a nyíregyházi evangélikus anyakönyvekben. Nem
emlékszem a névre, de ez nem jelent semmit. Saját tapasztalatom, hogy a
neveket hol így írják hol úgy. Például amit én néztem: Figura-ként
települtek Szarvasról, 1773-tól nemes Trsztyánszky család, majd 1850-es
évektől Nádassy (Nádasy, Nádasí, Nádassi) lett a család.
Több anyag van az interneten a betelepítés és az utána következő időszakkal
kapcsolatban. Nem tudom ismered-e az alábbi linket. Ebben különböző
névsorok vannak. Próbaképpen beírtam a Hrestják nevet 1803-ból két
találatot hoz H. István és H. János, mind a kettő csizmadia. Ki kell
próbálni minden variációt.
http://www.nyirkuvik.hu/drupal/sites/nyirkuvik.hu/
files/SZSM_Kozl_29_ProMemoria.pdf
A Nyírkuvik oldalán nagyon sok adat található.Érdemes benne keresgélni.
Menü

   - Források Nyíregyháza történetéhez
   <http://www.nyirkuvik.hu/drupal/forrasok>

http://www.nyirkuvik.hu/drupal/
A következő link, csak beírtam a nevet és a Nyírvidék 1936-os számában van
találat.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/Nyirvidek_1936_02/?pg
=102&layout=s&query=Hresty%C3%A1k

Üdv: Ili