[Csaladtortenet 2] Ahnenblatt

Kónya Zsuzsa zso.konya at gmail.com
2018. Ápr. 24., K, 19:10:23 CEST

Kedves Zétény!

Sajnos alapbeállításban nem lehet, de egy kis trükközéssel meg lehet
fordítani a névsorrendet:

   1. Mindenekelőtt készítsünk egy másolatot az adatainkat a program által
   felkínált 'Ahnenblatt-fájl'-ba(*.ahn) (célszerű a fájl nevébe egy
   megkülönböztető jelzést is tenni, hogy ne keveredjen össze a helyes
   sorrendű adatokkal).
   2. Az így elmentett fájlt ezután mentsük el egy *.csv fájlba (Fáj/Mentés
   mánként.../CSV-fájl)
   3. Nyissuk meg az elmentett *.csv fájlt  Excel-ben (ezt általában fel is
   kínálja a program a mentés után)
   4. Cseréljük ki a SURN és GIVN oszlopok fejlécét. Csak a fejlécet, nem
   az adatokat! Másképpen mondva: ahol SURN áll oda GIVN-t írunk, ahol GIVN
   áll, oda SURN-t írunk.
   5. Töröljük azokat az oszlopokat, amelyek fejlécében NAME áll, pld.
   NAME, FATH.NAME, stb. (ez a lépés nem feltétlenül szükséges, de
   ajánlatos)
   6. Mentsük el ezt a módosított *.csv fájlt
   7. Nyissuk meg be a módosított *.csv fájlt az Ahnenblatt programban
(Ahnenblatt
   programban Fáj/Megnyitás/CSV-fájl - kikeressük az elmentet csv fájlunkat)
   8. A PDF-ben most már a névsorrendnek megfelelő Vezetéknév Keresztnév
   sorrend lesz

*Lásd: Hatvany Csaba hasznos leírását: Magyar nevek helyes sorrendben az
Ahnenblatt programmal generált családfákbanl
<http://compagen.blogspot.hu/2013/11/magyar-nevek-helyes-sorrendben-az.html>*

üdv,
Zsuzsa

Mentes