[Csaladtortenet 2] Fwd: Lélekösszeírás

Ildikó Sztrányai sztranyai.ildiko at gmail.com
2018. Aug. 1., Sze, 12:06:42 CEST

Kedves László!
A török kiűzése utáni és elnéptelenedett dunántúli helyekre megkezdődött a
betelepítés.
Mivel nem mindenhol vezették még az anyakönyveket a veszprémi püspök
Padányi Bíró Márton elrendelte a lélek-összeírásokat.
Ezeket a Veszprémi Püspöki Levéltárban meg lehet tekinteni, itt
https://vefleveltar.hu/search/node/conscriptio%20animarum
Nagyon rendezett szép írással készültek az összes családtag és esetleg
családtagok, segítők felsorolásával, koruk megjelölésével.
Sajnos ezek az összeírások csak a Veszprémi Püspökség területen készültek.
Azt viszont tudni kell, hogy a betelepülők  a 6 éves kedvezmény letelte
után sok esetben a szomszéd még műveletlen birtokra költöztek - újabb 6 év
kedvezménnyel.
Ezt hívták másodtelepülésnek.
További jó keresést...
Üdv