[Csaladtortenet 2] Farkas József szülei

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2018. Aug. 5., V, 20:31:56 CEST

Kedves János!

Kétszer találkoztam ilyen esettel. Nagy Józsefné Török Erzsébet nevű ősöm
szülei Török József és Csötönyi Zsuzsanna voltak, szekszárdi reformátusok.
A keresztelési bejegyzésben azonban az anya Tőttös Zsuzsannaként szerepel.
A rejtély megoldása Török Erzsébet halálozási bejegyzése volt, ahol már
rendesen szerepel az anya neve. Ráadásul a Nagy-Csötönyi házaspár másik
lányával lakott egy házban (Szekszárd, Mérey utca 1147). A gyanút az
indította el bennem, hogy mind a Török, mind a Csötönyi, mind pedig a
Tőttös család Szekszárdon élt, mégsem találkoztam Török József és Tőttös
Zsuzsanna házassági bejegyzésével, sem több gyermek születésének
(keresztelésének) bejegyzésével, sem a nő halálozási bejegyzésével.

A másik verpeléti őseim kutatásakor kapott el. Nemes Kozma Gergely Forgács
Rozáliával történt házasságának bejegyzésében a szülők neve Kozma Ferenc és
Balázs Anna. De az anyja nem Balázs Anna volt, hanem Kiszál (Koszál,
Kiszely stb.) Ilona. Azért írták be mégis Balázs Annát, mert Kiszál Ilona
halála után az apa, Kozma Ferenc Balázs Annát vette feleségül (tehát
Gergely mostohaanyja szerepel édesanyaként).

Üdv!

Zétény