[Csaladtortenet 2] Farkas József szülei

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2018. Aug. 5., V, 20:30:17 CEST

Kedves János!
Szerintem is nagyon sok elírás van az anyakönyvekben. Saját tapasztalatom
szerint, inkább a házassági anyakönyvben lehet elírás.
Sokszor a papok később írták be az anyakönyvbe az adatokat, és nem biztos,
hogy pontosan. Még egy másik, hogy az 1800-as évek elején nem mindenki
tudott írni-olvasni.
Tapasztaltam hasonlót én is. Egyik esetben hasonlóan más volt az anya neve
a születésiben és más volt a házasságiban. Alaposan utána néztem, és
kiderült, hogy az igazi anya a gyerek kiskorában meghalt és a
házasságkötésnél a pap az apa második feleségének a nevét írta be
automatikusan.
A másik eset cifrább. Volt két házaspár. Az egyiknél meghalt a feleség, a
másiknál a férj. A két özvegy összeházasodott. A feleségnek volt egy lánya
az első házasságból, akit az új férj a nevére vett. Mészáros néven
született, Morgent néven ment férjhez Juhász Istvánhoz. Megkeresve az
esküvői bejegyzését, megdöbbenve láttam, hogy szülőknek nem a saját szülei,
hanem a nevelő apa és annak első felesége van beírva. Valószínűleg az
okozhatta a kavarodást, hogy az első feleségnek a neve Mészáros volt, mint
a lány eredeti neve.
Üdv: Ili