[Csaladtortenet 2] Segitseg keres

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2018. Aug. 5., V, 21:28:58 CEST

Kedves Ethel,

az alábbi adatok TALÁN az általad keresett Hegedűs testvérekhez
kapcsolódnak, tehát ne vedd teljesen biztosra, de hátha segít:

1. Hegedűs Pál ügyvéd (szül.: 1903). Egy hosszú cikk található, ahol ő
is ad egy nyilatkozatot 1946.04.14-én. Ekkor Prágában élt, de a
nyilatkozatot úgy adta, mint a korábban  a budapesti svéd királyi
nagykövetség életvédelmi osztályának volt főtisztviselője. Az írást itt
találhatod:

www.archivnet.hu/naplo/aki_ember_tudott_maradni.html?oldal=3

Mások nyilatkozata is szerepel itt, valahol a közepe táján van Pál
nyilatkozata.
Egy újságcikkben úgy említik, mint jómódú ember, aki jelentős befolyása
révén menleveleket tudott szerezni, és az anyósát Weisz Sámuelnénak
hívták. A cikk hosszú, egy mondatban említik Pál nevét. (mindkét téma
kapcsolódhat Wallenberghez!)
Itt biztosabb vagyok abban, hogy ő az általad keresett Hegedűs Pál.

2. Hegedűs István (szül. 1906.) : létezett egy Hegedűs István, aki
1906.01.13-án született Budapest Erzsébetvárosban (VII.kerület). Szülei:
Holstein Mór szabó segéd, aki izraelita volt, Mezőkövesden született,
életkora: 38 év, az anya a Budapesten született Kohn Julianna, 37 éves,
izraelita vallású. Az anyakönyvben megjegyzésként szerepelnek a következők:
- 1916-ban az apa és fia vezetékneve is Holsteinről Hegedűsre lett
változtatva
- István 1944-ben áttért az evangélikus vallásra
De sajnos nincs semmi bizonyíték arra, hogy ő azonos az általad keresett
Hegedűs Istvánnal, de hátha a szülők neve segítséget ad .

Üdv,
Lengyel Gabi