[Csaladtortenet 2] Iskolák a 1840.-es években

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2018. Dec. 2., V, 19:04:55 CET

Az 5 királyi jogakadémián  szintén volt jogi képzés
 (nem csak az, és a jogásznak készülők gyakran a bölcseleti évfolyamok
után abbahagyták tanulmányaikat). De olyan iskolákban is tanítottak
jogot, amelyek nem rendelkeztek jogi tanszékkel. Ez még inkább
bonyolíthatja, egy megyei? főjegyző iskolázottsága utáni kutatást.
Ráadásul az sem biztos, hogy jogot tanult. Jól helyezkedő,
ismeretséggel, családi vagy más kapcsolatokkal rendelkezők, akár
bármiféle komolyabb végzettség nélkül is ilyen tisztségbe kerülhettek.
Az
 illető életútjának ismeretében jobb eséllyel lehetne megközelíteni a
kérdést. Általában a lakhelyhez közeli főiskolá(ka)t választották.
Egyházi főiskoláknál az adott vallás jelenthet - nem teljes biztonsággal
 - fogódzót.

Üdv: N.M.F