[Csaladtortenet 2] együtt gondolkodás, segítségkérés - OSZA

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2018. Dec. 3., H, 10:25:18 CET

Kedves László!

Gondoltam erre én is, de van, ami ez ellen szól.
Bérmálkozásnál a kora nem volt kiemelkedően magas. Olvastam valahol, hogy a
régi időkben a bérmálkozások akkor történtek, amikor az arra illetékes
személy az egyházmegye központjából leutazott arra a vidékre. Alpár a váci
püspökséghez tartozott és az anyakönyvekben csak 1790-es és 1825-ös
bérmálkozásokat találtam. Ez furcsa. Mindenesetre jóval idősebb emberek is
bérmálkoztak ezen alkalmakkor. Ugyanazon az oldalon, ahol O.GY. is van, van
egy 35 és egy 40 éves személy is.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSBY-SQHZ-L?i=120&cat=438319

Szerencsére megvan az alpári anyakönyvben a katolikus hitre áttértek
jegyzéke:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-F6DT-G?i=257&cat=438319

Sajnos nincs benne O.GY. Persze áttérhetett egy másik városban is...

Találkoztál egyébként evangélikus szlovákok között Osza családnévvel?

Balázs

Márki László <marki.laszlo at upcmail.hu> ezt írta (időpont: 2018. dec. 2., V,
22:43):