[Csaladtortenet 2] Alpár és szökött jobbágyok

Benke Zoltán benkez at t-online.hu
2018. Dec. 7., P, 08:26:04 CET

Kedves Enikő és Balázs!

Mivel nekem is több ősöm Alpári származású (neveim: Cinege, Bene?, Bíró,
Szénási)
 javaslom a Heves megye Heréd
anyakönyveinek átanulmányozását. Fentiek nagy része onnan jött Alpárra.

 A Herédiek 1740 előtt a Nógrád megyei Lőrinciben anyakönyveztek.
Ez viszont nincs indexelve a mormonok által, tehát van remény Hopsza illetve
Novák  nevűeket találni.("bősz" lapozással)

Továbbá ajánlom még a Nógrád megyei adatbázist a szökött jobbágyok
összeírását is tanulmányozásra.
http://digitalisleveltar.nogradarchiv.hu/NMLFiler/login?field._UserID=ANONYMOUS&field._UserPWD=anonymous

itt az összeírás fajtájánál ki kell jelölni, hogy szökött jobbágyok.......
itt van benne, hogy többen Herédről mentek a negyvenes évek végén
Alpárra.....

UI:
Lista segítségét is kérném a szökött jobbágyok ügyében. Más megyei
összeírásokat ismertek ebben a témában?
Heves, Szabolcs megyeit még ismerem, de érdekelne Bihar, Gömör, Hont, Árva
illetve egyéb felvidéki összeírás.
Jövőre lesz a Kunszentmártoni "megszállás" 300 éves évfordulója és egy
kisebb dolgoztattal készülök erre.......

Nagyon köszönöm a segítséget előre is

Üdv
B. Zoli