[Csaladtortenet 2] Hrestyák? Vrestyák?

Rudolf Hrestyák hr.hresi at gmail.com
2018. Dec. 8., Szo, 23:08:23 CET

Üdvözlök minden fórumozót.

Elég rég írtam már ide segítség kérés miatt. Java részt magamnak kutatom a
családfámat elég jó sikerekkel. Nyíregyházán éltek/él a családom. Viszont
az apai ág talán az egyik legnagyobb rejtély számomra.
A Nyíregyházi evangélikus anyakönyvekben 1773 ban találkozni először a
névvel. Viszont mai formában Hrestyáknak írjuk de elég sokszor láttam
Vrestyáknak is írva. A szépapám apja Hrestyák Mihály 1760-1808 ő már
Nyíregyházán házasodot illetve halt meg. Felesége Lipcsey Éva 1767-1799.
Mihály halottijából kiderül a szülei neve. Hrestyák János és Erzsébet.
Illetve van egy Hrestyák János aki 83 évesen halt meg 1817 ben amiből
következik, hogy 1734 ben született. Szülei neve Hrestyák András és Melach
Anna. Kapcsolatot nem találtam meg köztük az anyakönyvekből.

És akkor a fő kérdés. Lehetséges e az, hogy a Vrestyák lenne az eredeti
név? Az FS-n rengeteg Vrestyák találatot dob ki főleg Zólyom megyei Detva
nevű településen.

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=50&query=%2Bsurname%3AVresty%C3%A1k~

Viszont Hrestyák névvel annyival kevesebb találat van.

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=50&query=%2Bsurname%3AHresty%C3%A1k~

Köszönöm ha végig olvasták.
Üdvözlettel Hrestyák Rudolf