[Csaladtortenet 2] Hrestyák? Vrestyák?

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2018. Dec. 9., V, 14:28:47 CET

2018. 12. 08. 23:08 keltezéssel, Rudolf Hrestyák írta:

> És akkor a fő kérdés. Lehetséges e az, hogy a Vrestyák lenne az eredeti
> név? Az FS-n rengeteg Vrestyák találatot dob ki főleg Zólyom megyei Detva
> nevű településen.
A helyes választ nem tudom, csak találgatok. Először is a -tják - tyák
végződés valamelyik nyelvben a melléknévképző, de nem tudom, melyikben.

A szó elejei mássalhangó-torlódást valószínűleg nehéz kiejteni, ez a
tévesztések oka. Tekintettel arra, hogy a szlovákban és az oroszban a h
betű g-vé változik (gorizont -> horizont, Hnilec -> Gölnic), ott
valamilyen más mássalhangzót kell keresni, nem h-t. Ergo, a V inkább
valószínű.     Üdv,  János