[Csaladtortenet 2] Medveczky-Fornet

Nagy Zoltan zoltan.nagy.dr at me.com
2018. Dec. 12., Sze, 07:05:41 CET

Egy kis segítséget kérek, a Medveczky (Ursiny) - Fornet családdal kapcsolatban.
A szakirodalom Fornet Zsuzsit ír, (3 évesenmeghalt) a helyes Zsófia Mária. valamint Medveczky (Ursiny) János apja nem János, hanem Mihály.. (Lásd lelkészavatási jegyzőkönyv), ha csak nem volt kettős neve..

Tudja valaki a megoldást?

> Üdvözlöm!
>
> Az alábbi linken olvasható a lelkészavatási jegyzőkönyv:
> https://library.hungaricana.hu/hu/view/Tiszai_1741_1836/?pg=182&layout=s <https://library.hungaricana.hu/hu/view/Tiszai_1741_1836/?pg=182&layout=s>
>
> 183/472 oldal
>

> Korponán az adott adatoknál megtalálja a szülők házassági anyakönyvét és a születést 1734.01.07 és 1758.06.22.
> Csak katolikus létezik abból az időből.
>
> Ursiny-Fornet házasság Csorba, katolikus anyakönyv, 1786.11.29.
> [...]
Valamint a Fornetekről..

A Fornét család eredetéről szóló cikk, amire szinte mindenki hivatkozik:
http://epa.oszk.hu/00400/00462/00007/46.htm <http://epa.oszk.hu/00400/00462/00007/46.htm>
Bár ez is tartalmaz hibát, mert Fornét Józsefnek nem született János nevű fia. Bár létezik Fornét János családja a Felvidéken, de anyakönyvek híján nem tudom bizonyítani, hogy György testvére volt, esetleg György nagybátyja, Paul testvére. A kapcsolat csak annyi, hogy a Szakolcán talált Fornet családok is Puhó-i származásúak.

Az első bevándorló Fornét családról az alábbi cikk azt állítja, hogy Fornét József nagyapja (György apja) volt Godefoi (helyesen Godefroy) Fornét, nagyanyja Eleonóra Malvieux:
http://www.snk.sk/images/snk/casopis_kniznica/2011/november_december/98.pdf <http://www.snk.sk/images/snk/casopis_kniznica/2011/november_december/98.pdf>

A felvidéken később éltek (házasodtak) Malvieux nevű személyek, ahogyan Pesten is, de nem sikerült kapcsolatot találnom.

Fornet György lelkészavatási jegyzőkönyvéből, és első házassági anyakönyvéből is az derül ki, hogy a felvidéki Puhó-ról származik, szülei Paul Fornét és Anna Fortzeck. A házassági anyakönyvben leírtak egyeznek lelkészi pályafutásának adataival, azaz (Divék-)Újfalura nevezték ki udvari lelkésznek (Paul Freyer-nél szolgált):
https://library.hungaricana.hu/hu/view/Dunaninneni_GIII/?pg=55&layout=s <https://library.hungaricana.hu/hu/view/Dunaninneni_GIII/?pg=55&layout=s>

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GTMD-9C9R?i=167&cat=773918 <https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GTMD-9C9R?i=167&cat=773918>

“Fornet. Francziaországból származik. Őse Godefron Fornet de la Guchardiere 1688-ban XIV. Lajos király üldözése elől menekülve, Szepes vármegyében telepedett le. Tagjai közül Kornél kiváló szerepet játszott az 1848-49. évi szabadságharczban, majd az Egyesült Államok hadseregében ezredességig emelkedett. († 1894-ben.) Testvére: Jenő, nyugalmazott 646törvényszéki elnök, az utóbbinak fia: Gyula vármegyei főjegyző.” Innen:
http://mek.oszk.hu/09500/09536/html/0008/30.html <http://mek.oszk.hu/09500/09536/html/0008/30.html>

Ugyanakkor Szakolcán már 1682-ben házasságot köt a Puhó-i származású Fornét János. Ehhez egy kicsit korábban kellett érkezniük – már ha a családhoz tartozott.

Tehát itt is egy legendássá vált történet, amit az anyakönyvek csak részben igazolnak.