[Csaladtortenet 2] DNS teszt: jelentem működik...

Borsy István borsyistvan at gmail.com
2018. Dec. 12., Sze, 15:43:07 CET

én csináltattam az Ancestry-n, és a myheritage-n is. Plusz édesanyámnak és
apai nagynénémnek is.
Jelentem: megtaláltam az egyetlen hiányzó láncszemet a felmenői vonalamon:
negyedik dédapámról 2018. nyaráig SEMMIT nem tudtunk ((pontosabban csupán
két szót, de az még csak nem is a neve volt sajnos !!..s el is könyveltem
magamban végérvényesen, hogy nulla információ alapján SOHA nem fogom
megtudni ki volt ő, honnan jött, s kik voltak a felmenői....), s az
Ancestry-n azonnal feldobta édesanyám egyik, USA-ban élő unokatestvérét
(mint kiderült fél-unokatestvérét, mert az én dédanyám, s ennek az USA-ban
élő hölgynek a nagymamája más személy volt, de az én dédapám és ennek a
hölgynek a nagyapja ugyanaz volt!!). Örömmel jelentem, hogy Ez a DNS teszt
fantasztikus, mert nyár óta tudom ezen dédapám nevét, születési helyét,
adatait, fotóm van róla (!!😁), de azelőtt semmit nem tudtunk róla. Kár,
hogy nem él már a nagymamám (8 éve hunyt el), mert olyan szívesen
megmutatnám neki a SAJÁT ÉDESAPJA fotóját😱😩😩😩😭😢😢😢😃😃 .....!!
Édesanyám is nyilván nagyon örült neki, hogy mutattam neki egy fotót a
másik nagyapjáról... aZóta ezt a vonalat is kutatom (egy csöpp sziget
Horvátországban). amikor kiderült ezen dédapám neve: édesanyámnak és a
húgának is! egyszerre beugrott egy gyermekkori jelenetük: egy, az anyjukkal
(=nagyanyámmal) való beszélgetés, amit akkor (és évtizedeken keresztül!!)
sehová nem tudtak tenni, s most, rögtön kapcsoltak, mert az a bizonyos
beszélgetés utalt a névre, de ezt akkor nem tudták..s évtizedeken keresztül
sem.😱...
Az Ancestry-t (és az Ancestry DNS tesztjét) alapvetően, legalább 90%-ban
USA-ban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zálandon és UK-ben élő emberek
(bevándorlók és leszármazottaik) használják, de ezen belül is túlnyomó
többségben USA-ban élők),
A Myheritage sokkal heterogénebb: rengeteg európai (és dél-amerikai,
ázsiai, stb.) országban élő felhasználója van, aki DNS tesztet csinált.
Még egy infó: a myheritage megengedi - és ráadásul ingyen! -, hogy más
szolgáltatónál kifizetett és megcsinált DNS teszteredményt feltölts! Ha
spórolni akarsz ÉS meg akarod duplázni a DNS-egyezéseid számát: vedd meg az
Ancestry tesztjét: s ha kész: töltsd fel ingyen a myheritage oldalra is....
Vannak még egyéb oldalak is, ahol tudsz DNS tesztet csinálni: pl:
23ANDme...stb.
Minél több iylen oldalon feltöltöd, annál t9öbb esélyed van, hiszen az
emberek túlnyomó többsége csak egy oldalon csinál DNS tesztet, s ha pont
egy te általad keresett rokon egy másik ilyen oldalon csinálta a tesztet:
akkor soha nem fogod látni...
Üdv,
István
u.i.
a DNS egyezések szintje/mértéke/százaléka elég/viszonylag pontos képet tud
adni arról, hogy a több ezer (!!!!) DNS egyezésed közül (amit/akit feldob
az ANcestry és a Myheritage külön-külön) az adott DNS egyezésed éppen
miylen szintű rokonod (pl. apád, testvéred, féltestvéred, nagynénéd,
másodunokatestvéred, hatodunokatestvéred, nagyszülőd első
unokatestvére,,,stb. , de minél kisebb az egyezés mértéke : l*ásd
"centimorgan chart" : csatolva néhány verzió*), annál kisebb bizonyossággal
lehet megmondani, hogy egy adott DNS egyezésed vajon mondjuk
ötöddunokatestvéred, vagy anyád negyedunokatestvére, stb.)