[Csaladtortenet 2] Erdélyi főispánok 1540-1711 listája

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2018. Dec. 23., V, 02:49:36 CET

Kedves Ferenc !
Észrevettem azonnal a Szilágyi nevet, de azt csak afféle- a téma
szempontjából felesleges többletközlésnek gondoltam, bár
nem siettem ellenőrizni valódiságát. A mogyorói, vagy más előnév
magyarázatát családfakutatók tudják, de azok is, akik valamennyire
járatosak a történelemben, ha a szokott névadási gyakorlattól eltér, akkor
érdemes magyarázni.
Az első Bánffy névvel is írt Losonczi László ükapja, Dénes volt az első
Losonczi nevű, legalábbis ezen Tomaj nemzetségben.
Ennek a Losonczi Dénesnek unokája, (az első Bánffy néven is nevezett
Losonczi László nagyapja), és/vagy annak neje
Bonchidán élt, a későbbi Bánffy fészekben, ez is a Bánffyak Losonczi
eredetére utalhat.
Nem írtam azt, hogy kizárólagosan minden Losonczi Bánffy lett, hiszen
általam itt említett Losonczi Dénesnek más leszármazottai is voltak, nemcsak
a később Bánffyakká válók.
Természetesen lehet kételkedni minden krónikában, okmányban, feljegyzésben,
ilyen alapon bármi tagadható. Napjainkban viszont
régészeti leletek, antropológiai, genetikai vizsgálatok megerősíteni
látszanak középkori krónikáink állításait.
Üdv.: Ákos

Völgyi Pál <nagybaczoni at citromail.hu> ezt írta (időpont: 2018. dec. 22.,
Szo, 17:11):