[Csaladtortenet 2] 108 éves filmfelvétel került elő 1848 egyik legfontosabb személyéről

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2018. Feb. 8., Cs, 17:40:15 CET

Szép estét
Görgeit "hazaárulónak" tartani vagy negatívan megítélni a tetteit 170 év elteltével  -  merőben fura nekem. Emlékszem 1980-as években ezt divat volt így tálalni, de azóta kicsit haladt a világ. Szerintem egy bizonyos életkor fölött igazán tudhatjuk, hogy feketén-fehéren nem nagyon lehet megítélni tetteket.Ha jól értem Kossuth szerint azért volt áruló, mert letette a fegyvert?Miért mit kellett volna tennie? "Harcoljon" tovább? Miért? Lett volna értelme?Meghalt volna egy csomó ember és a szabadságharc így is úgy is elbukik.
De továbbviszem a gondolatot. Ha Kossuth azzal cselekedett jót, hogy elhagyta az országot, akkor akik maradtak  - őket hogy itéljük meg? Pl Damjanich is megtehette volna - maradt. Kossuth miért nem maradt?
Szóval ez egyáltalán nem könnyű dolog. Mi ezt nem itélhetjük meg. Véleményünk lehet persze. De szerintem sok gyerek örül annak, hogy apukája Világosnál megadta magát.
Péter