[Csaladtortenet 2] Minek hihetünk

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2018. Feb. 19., H, 16:08:17 CET

Kedves Listatársak!

Nagyon megörültem, hogy kedves társunktól megkaptam a mellékletben szereplő
házassági anyakönyvet. Ha jól olvasom, Ress Márton és Dobos Judit
Győrszentmártonban, ma Pannonhalma, 1823-ban kötöttek házasságot, és 20
évesek voltak. Azt hittem, innen egyenes az út, 1803-ban születtek. Egyetlen
Ress Mártont találtam, sok száz megtekintése után, Ő is 1801-ben született,
ez talán belefér. De a menyasszonyra 1802, 1803, és 1804-es találatok
voltak. Az viszont szokatlan, hogy születési a helyek Kecskemét, Cegléd
kettő is, és Pécel. Azon kívül, hogy talán bármelyik lehet, elég nagy a
távolság, és az esküvő általában a menyasszony otthonánál szokott lenni.

A másik hasonló probléma Wessely Ferenc. Gyászjelentése alapján ő is
1803-ban született. 3800 adat végig bogarászása után csak két lehetőség
maradt. Egy 1802-es születés Mohácsról, és egy 1805-ös Mindszentről Csongrád
megyéből. A család csak tudta az elhunyt korát. Akkor hol van a születésije?
Az özvegy Mórról származik. A család Kecskeméten élt.

Ilyenkor hogyan tovább?

Minden segítség előbbre visz egy kis lépéssel. Üdvözlettel: Lengyelné Éva