[Csaladtortenet 2] özvegy asszony gyermekének névviselére

Marcsi H hamory.marcsi.49 at gmail.com
2018. Jan. 11., Cs, 11:58:50 CET

Kedves Peter!

Kutatasaim soran 1895 utan olyanra bukkantam egy csaladon belul, hogy az
apa nem akarta a csaladot bajba sodorni a vallasa miatt, igy nem adta a
nevet es az anya harom ev utan a birosagon kerthette,(es meg is adtak)az
anya anyjanak a leanykori csaladnevet a 3 gyereke reszere. Allitolag minden
egyes gyerek szuletese  3 ev eltelte utan a birosagon megjelent es kerte a
gyerek torvenyesiteset a sajat anyja leanykori csaladnevere.
 Ugyan igy jart el a harom gyerek kozul is az egyik, aki ket gyereket
hazassagon kivul szult, es o is szinten a sajat anyjanak a leanykori nevet
kerte a gyerekei reszere.
Ha ezt nem meseli el egy elo csaladtag a csaladrol, en sohase tudtam volna
kideriteni. Termeszetesen adom a gyerekeknek az anyjuk nevet, ami ebben az
esetben helytelen lett volna.

Ugy tudom, errol mar irtam, a Rakosi idoben, ha az anyanak ferjezett neve
volt, de meg a valas nem volt kimondva, es gyereke szuletett, akkor a volt
ferje nevet kapta a gyerek, majd kesobb torvenyesitettek az uj  apa nevere.

Szeretnem tudni, hogy lehetne egy ilyen birosagi iteletet megnezni, kikerni?

Udv. Marcsi