[Csaladtortenet 2] Törvénytelen gyermek nemessége

Jóna Sándor js at visionlaser.hu
2018. Jan. 12., P, 03:10:58 CET

Ma rágyúrtam kicsit a lentebb említett hiányosságokra.
Megtaláltam Jóna Gábor özvegyének, Sebestény Erzsébetnek 2. házasságát
és ebből elindulva meglett az összes hiányzó adat, közte JG és SE házassága is.
De új információ nem volt benne, miért kaphatta a születés előtt 2 évvel elhunyt apa nevét az anyáé helyett.

Viszont felmerült a kérdés:
ha Gábor törvénytelen gyermek volt, hogyan örökölte a nemesi címet?
Mi volt erre a szabály a 18.sz.-ban?
(Ha csupán agilis lett, azt arrafelé külön nem jelölték.)

Anyja valószínűleg szintén nemes volt, bár erre nem volt sehol utalás.
Bazinyi > Bazini - a Szentgyörgyiek ágán voltak nemesek,
de nem kutattam a családot, így a lehetséges kapcsolódásokat sem.

JS