[Csaladtortenet 2] Myheritage DNS teszt feltöltése Ancestry.com-ra

Imre imre at hit.bme.hu
2018. Jan. 18., Cs, 22:20:05 CET

Kedves Anett es Gabor!

Az 1% nigeriai szerintem hibahatar alatt van, jo esellyel nem komolyan veendo. Ennyibol jobb az Ancestry mert ott a szazalekokhoz konfidencia intervallumot is megadnak, ami segiti az ertekelest.

Fontos, hogy a DNS teszt a jelenlegi populaciohoz hasonlit (pontosabban az abbol allo adatbazishoz, ami cegenkent kulonbozo) es nem az evszazadokkal ezelott eltekhez. Ebben is az Ancestryvel van a legjobb tapasztalatom, betett szepen Magyarorszagra es kornyekere.

Az ftdna-n 8 regeszeti mintahoz is hasonlitanak, ebbol mar valami levonhato. A gedmatch-on viszont van 100 europai regeszeti mintaval osszevetes is, amibol nalam a 10 legjobb egyezes karpat medencei es del-nemet mintakkal volt.

Erdemi eredmenyhez az autoszomalis teszt mellett a joval dragabb Y-kromoszomas es mtDNS tesztekre van szukseg, meg egy kis tovabbkepzesre genetikabol :)

Az autoszomalis teszt itt Kozep-Kelet-Europaban szerintem azt adja vissza, amit a csaladfabol amugy is tudhato. Egy USA honpolgarnak viszont sok ujat mondhat, hogy honnan jottek az osei. De mindenkepoen erdemes kicsit utanaolvasni a teszteles elott, hogy mit varhatunk es mit nem.

Udvozlettel
Imre Sandor