[Csaladtortenet 2] 1857-es cenzus adatok értelmezése

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2018. Jan. 24., Sze, 14:52:50 CET

> Megtaláltam - véletlenül - egyik, nagyon fontos ősöm (Karl/Karol Walla)
> és családjának összeírását a Morvaországi Tynből. Sőt, nem is egyet,
> egyből négyet...

Négy család lakott a 4. számú házban. A háztulajdonos Walla Károly volt.

A gyerekek neve előtti szavak _Sohn_ és _Tochter_. A feleség neve előtt gondolom, a _Frau_ vagy _Ehefrau_ valamilyen rövídítése lehet, de nem sikerül kibogozni, hogy milyen betűkről van szó. (Szívből utálom a Kurrentschrift-et: csak akkor lehet elolvasni, ha már pontosan tudod, hogy mi van odaírva.)
A nevek: Walla Károly, felesége Erzsébet, fia József, leányai Borbála, Erzsébet, és Mária.
A magyar 1869-es összeírást véve alapul, gondolom ez is bemondásra ment, tehát a nevek általában pontosak, de az évszámokban lehet hiba. Minél régebbi időpontról van szó, annál valószinűbb az eltérés: a gyerekek születési éve rendszerint helyes, az öregasszonyoké gyakran nem.