[Csaladtortenet 2] DNS vizsgálat

Dr. Imre Sándor imre at hit.bme.hu
2018. Jan. 29., H, 13:09:03 CET

Kedves Gabi!

Masra jo az autoszomalis es masra az mtDNS vagy Y-kromoszomas vizsgalat.
Az autoszomalis valamennnyi felmedodet veszi fegyelembe, de emiatt egyik
csaladrol sem mond semmit. Tipikusan arra jo, hogy megerositse az eddigi
kutatasi eredmenyeidet vagy felvessen egy uj felmeno agat, mint Tamasnal
Del-Europabol. Az mtDNS es Y-kromoszomassal csak az apai es anyai agat
lehet nyomonkovetni (megfelelo elemzessel) cserebe nagyon messzire a
multban. Az autoszomalis alapjan tobbnyire olyan rokonokat dobnak csak
fel, akikkel az egyezes pusztan statisztikai es nincs valodi rokonsag
vagy van rokonsag, de mar reg tudsz rola :)

udvozlettel
Sandor