[Csaladtortenet 2] DNS vizsgálat

Dr. Imre Sándor imre at hit.bme.hu
2018. Jan. 29., H, 13:33:45 CET

Kedves Gabi!

Szerintem egy ilyen DNS elemzes csak nagyobb regiok beazonositasara
alkalmas es ott is a jelenleg elo populacioval hasonlit ossze.
Orszagokon beluli pontossag kizart. Nekem meg az Ancestry tunt a
legprofibbnak, de ott is csak annyira jutottak, hogy a jelenlegi magyar
populaciora hasonlitlegjobban a DNS-em :-) amellett, hogy lengyel
teruletekkel is mutat erdembeli hasonlosagot.

Sajnos a 4-500 evvel visszameno osszehasonlitas sem mukodik igazan, mert
tudtommal nincsenek elerheto adatbazisok abbol az idoszakbol. Raadasul
minel regebbre nezunk vissza, annal tobb felmeno DNS-e hianyzik az
autoszomalis eredmenybol az orokles szabalyai miatt (minden oroklesnel a
fele elvesz). Tehat lehet, hogy volt egy kozepkori spanyol vagy norveg
osom, de a DNS-ebol mar nem hordozok semmit.

Udvozlettel
Sandor