[Csaladtortenet 2] Fwd: "Eltünt"?nemesi? család

László Kurdi agrippa.mv at gmail.com
2018. Júl. 2., H, 17:16:35 CEST

Tisztelt Kutatótársak!

 Először is köszönöm a gyors segítséget, hozzászólásokat!

 A Kurdi család Somogy, Tolna megyében élő ágait kutatom, természetesen a
váci kurdi család is érdekel, de jelenlegi állás szerint nincs, vagy ha van
is nagyon régi a kapcsolat.

 A váci Kurdi családról szóló könyv ha valakinek a birtokában van akkor meg
tudná nézni nekem, hogy van-e valamilyen utalás ,kapcsolat a Tolna, illetve
Somogy megyei ággal? ( Önkormányzatot hívtam, már de jelenleg nem tudtak
segíteni, hogy hol tudnék egy példányt a könyvből beszerezni)

 Ténylegesen nem tudom, hogy már kialakult családnév vagy csak ,mint János
is írta egy Kurd településen lévő birtokos megjelölése, aki részt vett az
adott országgyűlésen és később a család vagy kihalt, vagy teljesen más
nevet vett fel. Egyedüli az említett könyvekben találtam bejegyzést-
eredeti iratot nem, illetve találtam egy hivatkozást: *Kovachich. Vest.
Com. 265. …..*ezt még nem tudtam megnézni,de úgy gondolom csak ugyanazt
találom. Birtokelkobzás, birtokeladással kapcsolatban mely középkori
forrásokat érdemes kutatni? Tolna vármegye valamint Pécsi egyházmegye
iratait?

 Tolnai levéltárral és a Pécsi egyházmegyei levéltárral felvettem a
kapcsolatot, remélem, ahogy időm engedi személyesen is megtudom látogatni
ezen intézményeket. Nagyon sok pozitív visszajelzést olvastam egyes
levéltárak segítőkészségével kapcsolatban konkrét személyek megjelölésével.
Esetleg van valakinek a Tolna megyei levéltárban kapcsolata, konkrét
személy, akit érdemes keresni?

Segítséget előre is köszönettel,

Kurdi László