[Csaladtortenet 2] "Eltűnt"?nemesi? család

Janos Varga varga6754 at gmail.com
2018. Júl. 2., H, 10:08:01 CEST

Ha a későbbi nemesi összeírásokban ilyen nevű család nem szerepel, akkor
vagy kihaltak, vagy a későbbiekben nem ezt a családnevet használták. Ne
felejtsük el, hogy Magyarországon a családnevek kialakulása éppen a 15.
századra esik, így ha egy korabeli dokumentumban a "Georgius de Kurd" alak
szerepelt, akkor az csak annyit jelent, hogy egy György nevű kurdi birtokos
nemesről van szó, de könnyen lehet, hogy a család a század folyamán nem a
Kurdi családnevet vette fel.... Én több ilyen esettel is találkoztam már.

Üdv
János

László Kurdi <agrippa.mv at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. jún. 30., Szo,
23:11):