[Csaladtortenet 2] Fwd: "Eltünt"?nemesi? család

Farkas Beáta farkas.beata at t-online.hu
2018. Júl. 2., H, 17:22:49 CEST

Kedves Laci!

A Tolna Megyei Levéltárban:
Ruzsa Éva
Marosi Tibor

Mindketten nagyon segítőkészek.

Üdv.:
Farkas Beáta

-----Original Message-----
From: László Kurdi <agrippa.mv at gmail.com>
Sent: Monday, July 2, 2018 5:17 PM
To: varga6754 at gmail.com; zekany at gmail.com
Cc: csaladtortenet at levlista.theka.hu
Subject: [Csaladtortenet 2] Fwd: "Eltünt"?nemesi? család

Tisztelt Kutatótársak!

 Először is köszönöm a gyors segítséget, hozzászólásokat!

 A Kurdi család Somogy, Tolna megyében élő ágait kutatom, természetesen a váci kurdi család is érdekel, de jelenlegi állás szerint nincs, vagy ha van is nagyon régi a kapcsolat.

 A váci Kurdi családról szóló könyv ha valakinek a birtokában van akkor meg tudná nézni nekem, hogy van-e valamilyen utalás ,kapcsolat a Tolna, illetve Somogy megyei ággal? ( Önkormányzatot hívtam, már de jelenleg nem tudtak segíteni, hogy hol tudnék egy példányt a könyvből beszerezni)

 Ténylegesen nem tudom, hogy már kialakult családnév vagy csak ,mint János is írta egy Kurd településen lévő birtokos megjelölése, aki részt vett az adott országgyűlésen és később a család vagy kihalt, vagy teljesen más nevet vett fel. Egyedüli az említett könyvekben találtam bejegyzést- eredeti iratot nem, illetve találtam egy hivatkozást: *Kovachich. Vest.
Com. 265. …..*ezt még nem tudtam megnézni,de úgy gondolom csak ugyanazt találom. Birtokelkobzás, birtokeladással kapcsolatban mely középkori forrásokat érdemes kutatni? Tolna vármegye valamint Pécsi egyházmegye iratait?

 Tolnai levéltárral és a Pécsi egyházmegyei levéltárral felvettem a kapcsolatot, remélem, ahogy időm engedi személyesen is megtudom látogatni ezen intézményeket. Nagyon sok pozitív visszajelzést olvastam egyes levéltárak segítőkészségével kapcsolatban konkrét személyek megjelölésével.
Esetleg van valakinek a Tolna megyei levéltárban kapcsolata, konkrét személy, akit érdemes keresni?

Segítséget előre is köszönettel,

Kurdi László
Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB _____________________________________________________________________________