[Csaladtortenet 2] Aradszentmárton

Páli István oregpali at t-online.hu
2018. Júl. 25., Sze, 05:48:04 CEST

Kedveseim! Romániában lévő helységek főként római katolikus anyakönyvei
kalandos körülmények között kerülhettek Stuttgartba, akol fényképezték
azokat.  Valaki azt mesélte, hogy ezek az anyakönyvek szétszedve hagyták el
Romániát, engedély nélkül, az akkori hatóságok hallgatólagos
beleegyezésével. Szinte mind 1850 körül befejeződött, főként német ajkú
körzetekbe tartozó adatokat tartalmaz. Valamikor sokat forgattam Mácsa
adatait keresgettem, Dettát is átnéztem Viszony olyan technikával készültek,
hogy mai  ítélettel, szinte nézhetetlenek. Pedig jó 10 évvel ezelőtt
sokszor az egyetlen forrás volt az említett térségben. A Családtörténeti
Hálózaton keresztül akkor még ingyen behozták 1-2 hónapon belül.
Kérdezgettem az akkor hozzá értőket, hogy milyen anyagokból készültek, de
erre csak a rám jellemző historizálást válaszolták.
Sajnos nem ez az egyetlen kérdés, amire valahonnan direkt választ lehetne
kapni.

Üdv.: Pista