[Csaladtortenet 2] kiolvasás

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Júl. 27., P, 19:07:37 CEST

Kedves Éva!

Véleményem szerint Kircsok Borbála. Az anya neve alatti beírás szerintem az
apára (család egészére) vonatkozik, és két különálló rövidítést tartalmaz.
Az első  a felekezeti hovatartozás rövidítése (Rom. Cath. = római
katolikus), a második a polgári jogállásé (nob. = nemes, ami itt vélhetőleg
köznemest jelent, szemben az anyakönyv hasonló helyein többségben olvasható
pleb. = közrendű státuszával). Érdekes, hogy az anyakönyvi lap "B" oldalán
már a felekezeti hovatartozás jelölése megszűnik. A "RomCath" így
egybeírva, és a mai szemnek oly randa kezdő nagy "R"-el ugyan megtévesztő
lehet, de az R-t tényleg írták akkoriban így (is) 😭.

De azért várd meg a profikat!

üdv:
gy.

2018. július 27. 15:59 Lengyel Attiláné írta, <