[Csaladtortenet 2] Lélekösszeírás

László Kurdi agrippa.mv at gmail.com
2018. Júl. 31., K, 16:09:08 CEST

Kedves Kutatótársak!

Tapasztalataitokra lennek kíváncsi ,hogy mennyire lehet alapozni XVIII.
századi lélekösszeírásokra,falulistákra családtörténeti kutatásnál.

Jelenleg eléggé belebonyolódtam Törökkoppány(Somogy megye) lelékösszeírás
és anyakönyvek egyeztetésébe.1745,1757,1771évről vannak lelekosszeirasok.
És van egy vizitáció 1748-ból.Az anyakönyvek  1738-tól fellelhetők.Azt
gondoltam milyen szépen össze lehet hozni az adatokat, hisz az összeírások
teljes falulistat adjak meg életkorral együtt, plusz meg ott vannak az
anyakönyvek. Lényegében teljes káosz...aki az anyakonyvben szerepel az
nincs a lelekosszeirasban...előfordul, hogy a lelekosszeirasban levő
személy nem szerepel az anyakönyvekben...az életkorok eltéréséről ne is
beszéljek. Szóval mókás...persze elég speciális még, hogy a településen
rengeteg az alias név is.

Egy kérdés még
1)Találkoztatok olyan esettel hogy  keresztgyerek szülei halála utan a
keresztszülőhöz került és felvette annak nevet?

Ha valaki kapcsolatba került Törökkoppány izgalmas történetű településével
közületek, kérem jelentkezzen.

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv,

Kurdi László