[Csaladtortenet 2] Anyakönyvek kutathatósága - utószó

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2018. Jún. 1., P, 14:35:10 CEST

Szervusztok,

igazából nem akarom már tovább taglalni, szerintem ha valaki nem találgat, hanem elolvassa (és megérti) az érintett törvényeket ( amihez nagy segítség a MOL kutatási szabályzata - http://mnl.gov.hu/mnl/ol/kutatasi_szabalyzat ), akkor JOGILAG a helyzet - ahogy írtam is - egyértelmű.
Külcsfontosságú, hogy a törvény *adatról* szól, s az UB - még ha mögöttes részét csak sejthetjük is - egy személyhez tartozó *adat* amit adott esetben nincs jogunk megtekinteni. Nem érdemes erre több szót vesztegetni.
Itt a "jóindulat" nem játszik. (Felmenthetik a levéltár igazgatóját, ha "jóindulatú", s nem szigorúan jogkövető.

Ami már érdekesebb, hogyan lehetne - technikailag - megoldani, hogy a kutató pl. ne lássa az UB-ket, így kutathatná a 100 éves születési anyakönyveket. A megoldáshoz idő, pénz, akarat kell, ezt - érzésem szerint, hosszabb távon - meg fogják oldani.
Ezért talán értelmes dolog lobbizni, de a "követelést", bíróságot felejtsük el.

Részemről ez a téma több szót nem érdemel.

Üdv,
Gazsi