[Csaladtortenet 2] Dédapám fényképének azonosításhoz segítség

Beatrix Julianna Philpott csaladfa2 at gmail.com
2018. Jún. 19., K, 10:43:25 CEST

Kedves Zoli!

A középső és jobb szélen lévő férfi több mint valószínű, hogy ugyanaz a
személy, olyan 5-10 év különbséggel.
Fényképészeti technika szempontjából a középső kép a legkorábbi, 1905
körüli. A képen lévő férfi 20-25 év körüli lehet.
A jobb oldali, katonát ábrázoló kép tipikus 1910-es évek, és egy
20-as-30-as éveiben járó személyt ábrázol.
Kor alapján is lehetnek azonosak.
A bal oldali képen lévő férfi a szeme és a szőrzet színe alapján,
karakterében is hasonló a másik két képen lévőhöz, nem zárnám ki az
egyezést. Ez a kép azonban a korban (1920 körül) divatos szokásnak
megfelelően erősen maszkolt és átfestett, ezzel a technikával idealizált
képalkotásra törekedtek, és ez sok jellegzetességet eltakarhat. Ettől
függetlenül szerintem ő is lehet azonos a másik két képen szereplővel, itt
a szemöldök gyanús nekem, hiszen mások a hajlításai a másik személyekhez
képest. Azonban ezt az idealizált kép és az eltérő fény is okozhatja egy
világos szemöldöknél.

Legközelebb fénykép azonosítási kéréshez a fényképeket és azok
hátulját is *teljes
egészében* csatoljátok, mert a karton és a hordozó is sokat elárul egy
fényképről.
Üdvözlettel,

*Philpott Beatrix Julianna*
*genealogist and photo collector*
*genealógus, XIX. századi fotográfiák gyűjtője*
e-mail: csaladfa2 at gmail.com
honlap: http://genealogia.blog.hu/
fényképgyűjtemény: http://www.flickr.com/photos/genealogus/