[Csaladtortenet 2] érdekesség, ha már behavazódtunk :)

Jutka papp.judit1 at gmail.com
2018. Már. 17., Szo, 22:10:00 CET

Kedves Kutatótársak!

A pár héttel ezelőtti törvénytelen gyermekek körüli eszmecsere után,
szeretnék egy érdekes történetet megosztani veletek a családomból.

Sok fejtörés okozott a Papp István nevű dédapám adatainak kiderítése, pedig
tudtam hogy Újfehértón élt/halt.
A házassági anyakönyvbe beírták, hogy 1849-ben született, de hiába kerestem
oda-vissza, nem lett meg. Végül a felesége ritka neve alapján megtaláltam a
halotti anyakönyvét, ahol nem Papp-ként, hanem Tarnóczki-ként szerepelt!

Újra nekiláttam a születési anyakönyvek átböngészésének, és megtaláltam
Tarnóczki Istvánt, született 1849.01.01.-én, anyja Tarnóczki Mária.
Időben visszafelé még találtam négy idősebb testvérét, mind törvénytelen
volt.

Fiatalabb testvért nem találtam, viszont megakadt a szemem Papp Péter és
Tarnóczki Mária törvényes gyermekein (heten voltak).
Ezek után megtaláltam a házasságukat 1851-ben, ahol Papp Péter mint
özvegyember volt feltüntetve, első felesége Áncsán Mária.

Papp Péter első házassága 1833-ban volt, neje 1850-ben halt meg és hat
gyerekük volt.

Szóval, ha a törvénytelenül született ükapám mégis Papp néven házasodott és
az összes gyereke Papp néven született akkor az apja legalább két évig
félrelépett. A legidősebb törvénytelen bátyja szintén nem Tarnóczki, hanem
Papp néven lett a halotti anyakönyvbe beírva, vagyis már nyolc év a
bizonyított.

Végül ha feltételezzük, hogy a legidősebb törvénytelen Tarnóczki gyereknek
is Papp Péter az apja, akkor kereken tíz évig élt két családdal az öreg,
összesen 18! gyereket nemzve.

Nem tudom hogy milyen szabályai voltak akkoriban a névhasználatnak, de
lehet hogy csak a "nyílt titoknak" köszönhetően nem lettem Tarnóczki...

Sajnos a dolog szomorú része, hogy a sok gyerekből csak hárman élték meg a
felnőttkort, és ebből egyedül ükapám házasodott meg. Öt gyermeke lett és 32
évesen aszkórban hunyt el.

Szivesen hallanék tőletek is családi érdekességeket!
Szép hétvégét!
Jutka