[Csaladtortenet 2] Balya település?

Emese Tóth mse_toth at freemail.hu
2018. Május. 7., H, 10:45:20 CEST

Az Első Katonai Felmérésben (1763-1787) Batia néven szerepel. A Második
Katonai Felmérésben (1806-1869) már Bátya a település hivatalos neve, és
ez meg is maradt, mert a Harmadik Katonai Felmérésben (1869-1887) is így
szerepel. A Balya, Bálya stb. elnevezés ez alapján inkább elírás ill.
nyomdahiba.

Több kézírásos szövegben láttam, hogy az ékezetek és egyéb betűelemek
időnként "elhagyják" a betűt, amihez tartozniuk kéne, és sokszor az
előző sor írásjegyei között nagyon nehezen kivehetőek. Így a
helységnevet nem ismerő másoló könnyen elírhatta a település nevét.

Üdvözlettel:
tothem

>>> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9QV-3S9H?