[Csaladtortenet 2] Általános Adatvédelmi Rendelet

Ildikó Sztrányai sztranyai.ildiko at gmail.com
2018. Május. 19., Szo, 16:11:50 CEST

 Módosítani kell az Infotörvényt a GDPR miatt

https://jogaszvilag.hu/rovatok/napi/minel-elobb-modositani-kell-az-infotorvenyt

Az uniós adatvédelmi rendelet betartásához nemzeti jogszabályokra is
szükség van, de az adatkezelőkre a GDPR *azok megalkotásáig is kötelezően
alkalmazandó*. Péterfalvi Attila az Inforádió Aréna című műsorában
elmondta, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság *Hatóság akkor
tudja alkalmazni az Európai Unió új adatvédelmi rendeletét, ha az
országgyűlés megalkotja az ehhez szükséges nemzeti jogszabályt.*

Péterfalvi Attila szerint a NAIH-nak kell biztosítania, hogy a bírság
minden esetben hatékony, arányos és visszatartó erejű legyen.
A bírság megfizetésének kikényszerítése a GDPR alapján szintén a NAIH
feladata lesz, ezt most a NAV látja el, amely köztartozás módjára hajtja be
azt.

….

A NAIH elnöke szerint ez ellentétes a GDPR rendelkezéseivel, hogy a NAIH
által kiszabott, esetlegesen a bíróság által is jóváhagyott
kötelezettséget, egy a végrehajtási hatalmi ág részét képező, a kormánynak
alárendelt szervezet a NAIH hozzájárulása nélkül, a jogsértő kérelmére
mérsékelheti.
stb.
Üdv
Ildi