[Csaladtortenet 2] Általános Adatvédelmi Rendelet

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Május. 19., Szo, 20:06:30 CEST

Kedves Kutatótársak!

Napok óta foglalkoztat, hogy egyesületen belüli kezdeményezést indítsak a
felekezeti anyakönyvek indexálásának megindítása érdekében. Tudom, még a
Holdon sincs állandó bázisunk, minek akkor expedíciót a Marsra küldeni, de
tény, hogy *előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz* a felekezeti anyakönyvek
adatainak adatbázisba töltése. És ráadásul ott nem lesz elég a legfontosabb
adatok bevitele (mint a polgári anyakönyvek esetében), hanem az anyakönyv
minden adatát fel kell majd jegyezni. Ennek elindítását egy előzetes
vita (*minden
kérdés tisztázatlan* a felekezeti anyakönyvek adatainak egyesületi
felhasználásával kapcsolatban!!!) után a saját ilyen típusú adataim
felajánlásával gondoltam kezdeni (Kiskunmajsa házassági 1861-1895,
keresztelési és halotti 1861-1867 már kész, utóbbi kettő is lassan halad
1895 felé, ez eddig összesen 8710 akv-i rekord több mint 30 000 névvel, és
minden egyéb szokásos akv-i adattal a kötetazonosítótól, a házszámtól a
halál okáig és a megjegyzésekig, pedáns Excelbe rendezve).

És akkor most itt van ez az adatvédelmi mizéria, mely nemhogy egy amúgy is
ingoványos új téma megkezdését akasztja meg, de a meglévő adatbázisaink
(egy részének) használatát is ellehetetleníti.

Látható tehát, hogy az időzítésem a helyzetértékeléséről legendásan
szánalmas sünéhez hasonlóan siralmas (aki ugye a vicc szerint
hormontúltengéses bódulatában a gyökérkefével képzelte el rövid távon a
jövőjét) , mégis kérdezem, mi a véleményetek a témáról, van-e az
esetlegesen egyetértők együttes véleményének akkora tömeghatása, hogy az
egyesület vezetősége is elkezdjen érdemben foglalkozni a kérdéssel? Ez
talán egyben egyfajta alternatív cselekvési lehetőség (párhuzamban Szabó
Előd emberileg nagyon érthető reakciójára) a kialakult helyzetre. Vagy
jelen körülmények között tényleg nem aktuális ez?

üdv:
gy.