[Csaladtortenet 2] Felekezeti akv-k indexelése

Beszeda László beszeda.csalad at freemail.hu
2018. Május. 20., V, 13:06:21 CEST

Kedves Gyuri ! Mint bizonyára tudod az FS már nagy ütemben végzi az egyházi anyakönyvek indexelését, azon kívül van olyan az E-kutatás programban résztvevő levéltár, ahol szintén elkezdték az indexelést. Ezen kívül vannak indexelt anyakönyvei Magyari Klárinak, de nekem is. Sajnos a MACSE nem foglalkozott annyira auz egyházi anyakönyvek indexelésével, hogy legalább felmértük volna, hol tart a szakma ebben a kérdésben.A Győri Egyházmegyei Levéltárban azt a felvilágosítást kaptuk, hogy nincsenek ellene a anyakönyveik indexelésének, ami nekik gond, az az FS által közzétett fotókra való hivatkozás.  Ami minimális előrelépés, hogy Zotter Feri már elkészítette azt a sablont amelyikbe az egyházi anyakönyveket indexelni lehet. Támogatom azt a javaslatot, hogy a MACSE hozzon létre egy munkacsoportot, amelyik felméri a felekezeti anyakönyvek tulajdonosainak véleményét, és azt, hogy maguk a tulajdonos egyházak hol tartanak a témában.Fel kell mérni azt is, hol tart a FS az indexelésben és az általuk létrehozott un. FS Excel táblázatok felhasználása hogy történhet meg ? Én kértem az elnökségtől, hogy a napirendet egészítse ki azzal, hogy a közgyűlés alakítson különböző munkacsoportokat. Az elnökség ezt nem támogatta - ill. válaszra se méltatta - ezért én a napirend elfogadása előttkérni fogom, hogy napirendet ezzel egészítsük ki.  Kérem azokat akiket a téma érdekel, jöjjenek el - vagy adjanak meghatalmazást, - és szavazzanak egyrészt a napirendre vételre, másrészt a munkacsoport meglapítására. Beszeda Laci