[Csaladtortenet 2] felekezeti anyakönyvek indexálása

Beszeda László beszeda.csalad at freemail.hu
2018. Május. 21., H, 11:46:29 CEST

Kedves Gyuri ! Ami magát a felekezeti anyakönyvek indexelését illeti, én már  MACSE polgári adatbázisa előtt indexeltem- falukönyvekhez - komplett falvak felekezeti anyakönyveit. Már a MACXSE adatbázis indulása óta téma de mindig vannak erős vagy gyenge kifogások. Pl az, hogy szerepeljenek a latin keresztnevek ? Vagy az egyházikifogások, amikről senki se tárgyal, annak ellenére, hogy az eddigi elnököknek sikerült személyesen találkoznicsaládfakutatás kapcsán a kalocsai érsekkel és a váci püspökkel is. Én a Levéltári séták programban két egyházi levéltárba vittem eddig kutatókat, és eddig jók a tapasztalatok.Tervbe van véve a veszprémi, egri, pécsi vagy a pannonhalmi levéltárak valamint kisebb evangélikus, református levéltárak meglátogatása is. Mindenütt szóba fog kerülni a téma, és gyűjtöm  a támogatókat egy MACSE -egyház együttműködéshez. Ez az én ellenzékiségem. Sose álltam szemben az adatbázis kezelőkkel és az indexelőkkel mert ezek a projektek kitűnően működnek, De ez eddig a MACSE vállalkozói, pénztermelései részlege, pedig van még vagy 10-12 deklarált célja. Gyere el a közgyűlésre és láthatod, hogy a két olyan előterjesztésem is van, ami az indexelőket illeti.Az egyik a megbecsülés, ami szerint minden olyan akv indexelőt, aki elérte a 100 ezer sort, Örökös taggá teszi a közgyűlés. Amikor ezen elkezdtünk agyalni - Solymosi Tomival - még csak 4 ilyen idexelő volt. Mára 6 indexelő neve kerül a közgyűlés elé, megérdemlik, hogy felsoroljam őket :Bíró Eszter
Hirschler András
Magyari Klára
Nagyné Szlovák Teréz
Salla György
Solymosi Tamás Itt is gratulálok nekik, akik indexelnek azok pontiosan tudják, milyen nagy munkát végeztek. A másik előterjesztés arról szól, hogy eszközjutttatással segítsük a már indexelőket és azokat akik szeretnének indexelni. Az előterjesztés 1 millió forintról szól. Ez az én ellenzékiségem, ha a tagság leszavazza, akkor lelkük rajta ! Beszeda Laci Ui a Facerbookon több ezer családfakutató van fenn, amelyik szervezet ezt nem használja ki az magának tesz rosszat.Az eredetileg MACSE csoportként indult Családfa Gyökerek és szárnyak csoportnak több mint 2000 tagja van !     Én a