[Csaladtortenet 2] Uradalmi kertészek - segítségkérés

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Nov. 20., K, 13:11:36 CET

Kedves Bea!
Így a nyilvánosság előtt is hálás köszönetem (tegnap véletlenül nem a
"válasz mindenkinek" gombbal válaszoltam neked....). A találatod nem csak
azért fantasztikus, mert olyan településen találtad meg, ami komolyan nem
került eddig előtérbe, hanem azért is, mert az indexelés enyhén szólva nem
segítette a találatot: Andr Blaukenkonr és Andras Blanchnnhothn! Ez utóbbit
azért is lett volna nehéz megtalálnom, mert nem tudtam, hogy a katolikus
Blankenhornok nevét Eglingenben (Württemberg tartomány) még
Blanckenhorn-nak írták (úgy látom, az evangélikusok Blankenhorn-nak,
szintén Württemberg tartományban). (Hálás köszönet Fekete Tibornak, aki
magánlevélben hívta fel a figyelmemet Eglingre és adott még pár ötletet.)
Persze ha már tudja az ember a megfejtést, akkor könnyű meglátni az
indexelő eszejárását....

Blankenhorn András két törvénytelennek mondott gyerekénél kiderült, hogy
valószínűleg azért nem házasodtak össze a szülők, mert az anya (Schliss
Margit) evangélikus volt (bár érdekes a nagy korkülönbség is a két gyerek
között is - lehet, hogy az Őskeresőn is érdemes lenne  próbálkoznom még).
Mázli, hogy egyáltalán feltüntették az apa nevét. Ezek után találtam
Schliss Margitnak még két törvénytelen gyerekét, ahol az apa már nincs
feltüntetve: Ádám 1842.01.27.-én született - 3 nappal ezelőtt, hogy
Blankenhorn András elvette volna feleségül Ágoston Katalint! János pedig
egy évre rá, 1843.01.20-án született - de semmi utalás arra, hogy ki lehet
az apa. Közben azért 1842.12.09.-én megszületett Blankenhorn András és
Ágoston Katalin törvényes, első gyereke is...
A titokzatos Ágoston Katalin szüleinek a nevét sem volt nehéz kideríteni
így, és ez alapján megtaláltam Katalin hét testvérét is!

Úgy érzem, már csak egy karnyújtásnyi kell (András születési bejegyzése,
illetve a szülei neve), hogy Kirva-Úny-Vörösvár környékére vezessenek a
szálak, ahonnan már megvan az út Eglingbe.

Sok év után dereng a fény az alagút végén - hála ennek a fantasztikus
segítő közösségnek. Köszönöm.
Üdv,
Anna

Farkas Beáta <farkas.beata at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2018. nov. 19.,