[Csaladtortenet 2] koldus

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2018. Nov. 26., H, 10:26:33 CET

Kedves Éva!

Egyre emlékszem így hirtelen. Morvaországban a XVIII. század végén elhunyt
ősömet jelölték halálakor koldusnak. A fia Magyarországon házasodott egy
nemes lánnyal, az ebből született egyik gyerek pedig iparos fiúval
házasodott. Szóval egyelőre azt gyanítom, hogy ez az ősöm is iparos volt,
aki öregkorára munkaképtelenné vált és ezért jutott koldusbotra.

Arra én is nagyon kíváncsi lennék, hogy ez a státusz vajon mivel járt egy
közösség életében. Léteztek-e például olyan intézmények, amelyek e
nincsteleneket segítették (élelmezés pl.).

Balázs

Pogányné Samu Éva <vasas1980 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2018. nov.
26., H, 8:04):